Piraci z Karaibów Wiki
Advertisement

Edward "Czarnobrody" Teach – pirat, czarny charakter z filmu Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach. Jest ojcem Angelicy. Został zabity przez Barbossę w bitwie o Źródło Wiecznej Młodości, jego lata życia zostały oddane Angelice.

Był kapitanem "Zemsty Królowej Anny", zajmował się magią woodoo i wskrzeszaniem zmarłych. Trzymał w swojej kajucie wszystkie swoje zdobyczne statki, w tym "Czarną Perłę", zamknięte za pomocą magii w butelkach.

Prawdziwa historia[]

Edward Teach jest prawdziwą historyczną postacią. Urodził się w ok. 1675 roku w Bristolu. Był kaprem, napadającym francuskie statki, z zezwoleniem i przywilejami od królowej Anny. Został kapitanem, wzniecając bunt na swoim statku. Po zakończeniu wojny brytyjsko-francuskiej nadal napadał na statki. W 1717 roku zdobył francuski statek "La Concorde" i przemianował go na "Queen Anne's Revenge". W 1718 roku został zabity przez porucznika Maynarda w czasie potyczki z dwoma okrętami Royal Navy wysłanymi przez gubernatora Wirginii, Alexandra Spotswooda.

Historia w Piratach z Karaibów[]

Według scenarzystów Piratów Czarnobrody nie został zabity przez Maynarda, lecz jedynie ranny. Naprawił "Zemstę", udoskonalił ją i wrócił do piractwa. W pewien sposób Czarnobrody zdobył Miecz Trytona, szablę wykutą w starożytności przez Atlantydów, który ożywił jego statek i dał mu pełną władzę nad nim. Jego ukochana córka, Angelica została pierwszym oficerem.

Czarnobrody napadł na "Czarną Perłę", dowodzoną wówczas przez Hectora Barbossę. Podczas bitwy Barbossa stracił prawą nogę i "Perłę", która trafiła do kolekcji Czarnobrodego.

Później kwatermistrz przepowiedział Czarnobrodemu, że zginie za dwa tygodnie z ręki jednonogiego. Angelica, podając się za Jacka Sparrowa, werbowała w Londynie ludzi do jego załogi. Czarnobrody płynął do Źródła Wiecznej Młodości, aby zmienić los i dodać sobie lat życia, kosztem Jacka.

Angelice udało się porwać swoją dawną miłość i zwerbować do załogi. Wtenczas załoga "Zemsty Królowej Anny" nie mając szansy zobaczyć na własne oczy legendarnego Czarnobrodego wznieciła bunt, gdyż myślała że została okłamana i nie są pod dowództwem Teacha. Sparrow dowodził mu i wkrótce udało im się przejąć okręt, mimo trudności tj. nieśmiertelne zombie, które pomagały w dowodzeniu na statku. Jednak gdy już wszyscy myśleli że zdobyli okręt, Edwart Teach wynurzuł się ze swej kajuty. Rozkazał "Zemście" by ta powiesiła buntowników na swych linach.

Pod Źródłem został zraniony przez Barbossę zatrutą szpadą. Jack dał kielich ze łzą syreny Angelice, a bez łzy Czarnobrodemu, okłamując ich, że zrobił odwrotnie. Angelica chciała uratować ojca i oddać mu swoje lata życia, jednak dzięki podstępowi Jacka, to Czarnobrody umarł, oddając je córce.

Advertisement