Piraci z Karaibów Wiki
Advertisement
Piraci z Karaibów Wiki

Marty.jpg

Marty to najmniejszy pirat na całym Morzu Karaibskim. Potrafi pokonać przeciwników nawet 3 razy większych od siebie. Pojawia się w filmach: Piraci z KaraibówKlątwa Czarnej Perły (2003), Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka (2006), Piraci z Karaibów: Na krańcu świata (2007) oraz Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara (2017).

Niewiele wiadomo o życiu Marty'ego, oprócz tego, że służył pod rozkazami kapitana Jacka Sparrowa na pokładzie "Interceptora" i "Czarnej Perły". Marty był również jednym z wielu piratów, którzy walczyli z lordem Cutlerem Beckettem o swoją wolność.

Postać Marty'ego zagrał Martin Klebba.

Klątwa Czarnej Perły[]

Marty został zwerbowany przez Sparrowa i Gibbsa w Tortudze, po porwaniu Elizabeth Swann przez Hectora Barbossę. Marty dołączył do załogi HMS Interceptor i popłynął do Isla de Muerta do ratowania Swann. Podczas bitwy z "Czarną Perłą" pełnił funkcję strzelca. Karzeł wraz z załogą wrócił uratować Jacka w Port Royal. Marty kontynuował służbę na pokładzie w ciągu następnego roku.

Skrzynia Umarlaka[]

Marty był jednym z niewielu, którym udało się uciec z Pelegosto Island. Poinformował załogę, że "Latający Holender" został w tyle, podczas pościgu z Isla Cruces. Przeżył bitwę z Krakenem i zgodził się na podróż na kraniec świata, by ocalić Jacka z Luku Davy'ego Jonesa.

Na Krańcu Świata[]

Marty wziął udział w bitwie w Singapurze,. Wypalił wtedy z garłacza, którego odrzut wrzucił go z powrotem do podziemi.

Później walczył z członkami załogi Davy'ego Jonesa, podczas bitwy wokół wiru. Marty pozostał na pokładzie "Czarnej Perły", gdy Barbossa drugi raz zbuntował załogę.

Advertisement