Piraci z Karaibów Wiki
Advertisement

Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka (ang. Pirates of the Carribean: Dead Man's Chest) – amerykański film przygodowy fantasy produkcji Jerry'ego Buckheimera.

Opis[]

13 lat wcześniej...[]

Lord Becket pali "Czarną Perłę". Jack zawiera z Davym Jones'em układ: Davy Jones wyciąga "Perłę" z wody. Po 13 latach dowodzenia na "Perle" Jack odda swoją duszę na sto lat służby na "Latającym Holendrze".

Właściwa akcja[]

Jack Sparrow jest kapitanem "Czarnej Perły". Pod pokładem statku znajduje Billa Turnera, który przypomina mu o niespłaconym długu u Davyego Jonesa. Tymczasem Will Turner poszukuje Jacka, zmuszony do tego przez Cutlera Becketta, dyrektora Kompanii Wschodnioindyjskiej  w celu pozyskania jego busoli wskazującej to, czego pragnie się najbardziej. Will wraz z Jackiem spotykają Jonesa, jednak Sparrow, nie chcąc służyć na "Holendrze", wydaje na służbę Willa. W tym czasie ucieka Elizabeth Swann, uwięziona z powodu pomocy Jackowi i podstępem dostaje się na "Czarną Perłę". Na jej pokład udaje się także były komodor, James Norrington. Willowi dzięki zakładowi z Jonesem udaje się wydostać z "Holendra". Elizabeth, Jack i Will znajdują tytułową Skrzynię Umarlaka, która zawierała serce Jonesa (tylko jego przebicie gwarantowało śmierć kapitana). Sytuację wykorzystuje jednak Norrington. Kradnie serce ze skrzyni i zanosi Beckettowi, który odtąd ma kontrolę nad Holendrem i tym samym otwiera sobie drogę do pokonania piractwa. Jednak wcześniej, Jones wzywa Krakena, ogromnego morskiego potwora, który zabiera Jacka i "Perłę" do Krainy Umarłych. Will, Elizabeth i załoga "Perły" chcą ratować Jacka. Pomocny w tym ma okazać się Barbossa, który został wskrzeszony i był już w zaświatach.

Obsada[]

i inni

Nagrody i recenzje[]

  • Oscar - za efekty specjalne; 3 nominacje - za dźwięk, montaż i scenografię;
  • BAFTA - za efekty specjalne; 4 nominacje - za charakteryzację, scenografię, kostiumy , dżwięk;
  • Filmweb
    7,8 / 10
  • Metacritic
    53 / 100
Advertisement